Nie od dziś wiadomo, że odbiorcy czyli konsumenci potrzebują czasu by zaadaptować oraz rozpoznać nową markę. Bardzo dużym błędem jest myślenie o stworzeniu wizualnej identyfikacji dopiero w momencie, gdy nasza strona posiada już wyrobioną pozycję w swoim sektorze. Oczywiście, że zdecydowanie trudniej jest zrobić nić powiedzieć. Do wszystkiego musimy dojrzeć.
Zbudować tożsamość, nakreślić cele dla marki
Najpierw należy jednak uświadomić sobie oraz poszukać co w ogóle się nam najbardziej podoba. Musimy zdecydowanie wiedzieć w jakim kierunku chcemy pójść oraz jak dokładnie chcemy być postrzegani. Należy znaleźć pomysł na siebie. Kolejnym etapem jest jego realizacja. Pod drodze ku sukcesu powinniśmy podpatrywać wszelkie inspiracje. Mogą się one okazać bardzo pomocne. Ważne by stworzyć identyfikację wizualną swojej marki. Musimy samodzielnie bądź za pośrednictwem danej firmy świadczącej takowe usługi wybrać odpowiednią kolorystykę, filtr do zdjęć oraz czcionka. Najważniejszy jest fakt by odpowiednio wystartować i wymyślić dla raczkującej dopiero co marki spójną i rozpoznawalną identyfikację wizualną. Powinno być to wszystko dobrane zgodnie z tym kim jesteśmy.
Trzymając się początkowych założeń zyskujemy
Ważne by naszą firmę cały czas ulepszać oraz trzymać się pewnych założeń. Powinniśmy być cały czas konsekwentni. Należy na samym początku drogi sporządzić dokładny plan działania. Zrobienie takiego planu sprawi, że będziemy czuć się zmotywowani. Budowanie marki powinniśmy zacząć od odpowiedzi na pytanie kim jestem oraz kim mógłbym być. Musimy jasno wiedzieć dokąd zmierzamy. Powinniśmy także znać swojego dobre i mocne strony.
Musimy także zdawać sobie sprawę ze swoich słabości, których gdybyśmy nawet chcieli nie przeskoczymy. Dlatego też ludzie zdecydowanie bardziej potrzebują szybkich, łatwym i szybkim recept. Ważnym kolejnym elementem jest grupa docelowa. Jej określenie znacznie pomaga. Gdy wiemy do kogo się zwracamy to zdecydowanie łatwiej jest trzymać się dosyć spójnej linii. Każdy z nas zauważył sytuację, że gdy zwracamy się do wszystkich trudniej jest nam do nich dotrzeć. Czasem także w sytuacjach takich nikt na nasze wystąpienie nie reaguje.
Spójność identyfikacji budzi lojalność i pomaga zdobyć klientów
Trzecia kwestia to identyfikacja wizualna. Musimy dokładnie wiedzieć co się na podoba. Jednak należy pamiętać, że nie wszystko będzie dobre co nam się podoba. Zdecydowanie wszelkie elementy tworzone przy identyfikacji wizualnej muszą być spójne. Musza także pasować do siebie. Pasować także powinny do firmy, która świadczy usługi czy sprzedaje dany produkt. Identyfikacją wizualną możemy zająć się sami. Jednak musimy potrzebować określoną wiedzę na odpowiednim poziomie. Identyfikacja wizualna nie jest procesem szybki oraz łatwym. Zdecydowanie trzeba się znać na rzeczy. Gdy nie będziemy czuć się w danej dziedzinie dobrze powinniśmy do tego czyli do identyfikacji wizualnej zatrudnić odpowiednią firmę czy odpowiednie osoby. Z takową firmą należy podpisać umowę by wszelkie nasze oczekiwania zostały spełnione. To my jesteśmy szefem i to my decydujemy jaki efekt chcemy uzyskać jednak musimy się liczyć z tym, że możemy nie mieć do końca racji i powinniśmy poradzić się i zdać ostatecznie firmę tym zajmującą się.
Artykuł powstał dzięki firmie Auch Studio z Wrocławia. Więcej o identyfikacji na blogu firmowych agencji: http://auchstudio.pl/blog/tworzenie-identyfikacji-wizualnej – miłej lektury 🙂